divendres, 10 d’octubre del 2014

Sir Ken Robinson_Las escuelas matan la creatividad TED 2006

Encara creus que tens creativitat?

                 

Ken Robinson: les escoles maten la creativitat


Estructura:
‣ Domini temàtica/ atrevit
‣ Ritme/ volum- intensitat de la veu
‣ Utilitat del que diu/ transmet/ objectiu clar
‣ To humorístic: anècdotes personals/ familiars, acudits
‣ Proximitat al públic:
• Transparent
• Ironia personal
• Feedback (retroalimentacio): empatia/ acompanyament
‣ Punt de vista: positivisme



Planificació / dependència del context:

Que tenen en comú:
A) Noticies d'un telediari: esta molt planificada (no es improvisada) / suport visual
B) Conversa de dos nens mentre juguen: no esta planificada (es improvisada) / molta dependència de context (els detalls son molt importants)
C) Explicació d'un conte, sense suport visual: si esta planificada (una mica improvisat) / ha de ser molt rica en detalls ja que no compartim el context.


◦ Les tres comparteixen el canal de la veu, emissor/receptor, totes tenen un objectiu


Llengua oral formal: domini de la llengua del sistema ens fa mes competents en l'hora de parlar en publica; te característiques de la llengua escrita i de la llengua oral, es efímera. Comparteix característiques de l'escrit.


Característiques de la llengua oral formal:
  • Trets contextuals:
◦ Caràcter no universal i aprenentatge escolar.
‣ No es desenvolupa de manera espontania, especificament a les escoles aprenem la llengua específica.
◦ Acústica (canal auditiu), efímera i produïda en temps real(valorant sobre la marxa).
◦ Context compartit (comparteixen l'espai física i intel·lectual), amb una comunicació relativament unidireccional.


  • Trets textuals/ discursius:
◦ Formal i generalment monologada.
◦ Informativa, planificada (estructura i el contingut) i de tema sovint especialitzat. (Pot variar depèn del public i del temps)
◦Repetitiva (les idees claus/concepte s'han de repetir) i amb una intervenció fonamental dels
llenguatges no verbals (gestos).


  • Trets lingüístics/ gramaticals:
◦ Paper fonamental dels trets suprasegmentals (son el to, volum, ritme).
◦ Ocurrència d'elements díctics (això, allò ...elements que coincidixen en el espai i temps), interrogacions, exclamacions, interjeccions, anacoluts (construccions gramaticals de concordança, faltes de sintàctics), el•lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc... 
◦ Correcció normativa i ús de la veritat estàndard.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada